حورا نازحورا ناز، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 25 روز سن داره

حورا ناز

دبستان

1392/8/17 23:15
نویسنده : مامان نگین
891 بازدید
اشتراک گذاری

اولین روز دبستان بازگرد

کودکی ها شادوخندان باز گرد

باز گرد ای خاطرات کودکی

بر سوار اسب های چوبکی

خاطرات کودکی زیباترند

یادگاران کهن مانا ترند

درسهای سال اول ساده بود

اب را بابا به سارا داده بود

                                  درس پند اموز روباه وخروس

                                 روبه مکار ودزد چاپلوس

                                                                        روز مهمانی کوکب خانم است  

                                                                           سفره پر زبوی نان گندم است

کاکلی گنجشکی باهوش بود

فیل نادانی برایش موش بود

                                  با وجود سوز وسرمای شدید

                                  ریز علی پیراهن از تن می درد

                                                                       تا درون نیمکت جا می شدیم

                                                                      ما پر ز تصمیم کبری می شدیم

پاکن هایی ز پاکی داشتیم

یک تراش سرخ لاکی داشتیم

                                  کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت

                                  دوشمان از حلقه هایش درد داشت

                                                                                     گرمی دستانمان از اه بود

                                                                                       برگ دفتر ها از کاه بود

 

                                  همکلاسیهای من یادم کنید

                             باز هم در کوچه فریادم کنید

کاش هرگز زنگ تفریحی نبود

جمع بودن وتفریقی نبود

کاش می شد باز هم کوچک می شدیم

لا اقل یک روز کودک می شدیم

یاد ان اموزگار ساده پوش

یاد ان گچها که مانده روی دوش

                                ای معلم نام وهم یادت به خیر

                                  یاد درس اب و بابایت به خیر

                                                                     ای دبستانی ترین احساس من

                                                                    باز گرد این مشقها را خط بزن

 

مهر ماه که می رسد

تنگ می شود دلم برای مدرسه

می دود دوباره کودک درون من

پابه پای کوچه های مدرسه

یاد روزهای کودکی به خیر

روزهای سادهای که زندگی

مثل مشقهای خط نخورده ساده بود

لحظه های کودکانه که لذتش

تا همیشه جاودانه می نمود...

 

فصل مهر سالهای ما چه زود گذشت

مثل جمعه های مدرسه گذشت

برف کهنگی چه سرد وبی صدا

روی بام خاطراتمان نشست

دفتر سپید مشق هایمان

پشد از خطوط درهم وسیاه

ثلث اخر امد چه ناگهان

زندگی رسید تا میان راه

 


 

دلم پر می کشه وقتی این سرود رو می شنوم 

 


 

یار دبستانی من ، با من وهمراه منی

چوی الف بر سر ما ،بغض من و اه منی

حک شده اسم من وتو رو تن این تخته سیاه

ترکه بیداد ستم مونده هنوز رو تن ما

دشت بی فرهنگی ما هرزه تموم علف هاش

خوب اگه خوب ، بد اگه بد ، مرده دل های ادماش

دست من وتو باید این پرده ها رو پاره کنه

کی می تونه جز من وتو درد ما رو چاره کنه

یار دبستانی من...

 

 


                          

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به حورا ناز می باشد